To jurister til Bornholms Regionskommune

I BRK har du mulighed for at arbejde med spændende og udfordrende juridiske sager og samtidig nyde det gode liv med tid til familie og fritidsinteresser.

 

Bornholm

Bornholm befinder sig i en tid med ambitiøse energiprojekter og kurs mod et mere bæredygtigt samfund. Som jurist spiller du en vigtig rolle i projekter, hvor du er tæt på beslutningstageren i et tværfagligt miljø i Staben. Vi arbejder bl.a. på at virkeliggøre de politiske visioner om 42.000 indbyggere på øen i 2028. Derudover arbejder vi hen imod at Bornholm skal være fossilfri i 2040.

 

Vi søger to nye kollegaer:

 

1. Jurist med faglig koordinatorfunktion

Du får ansvaret for overblikket over teamets opgaver og mødeledelsen på teammøderne. Det er dig, der tager imod forespørgsler om juridisk vejledning og fordeler opgaverne i teamet ud fra kompetenceområder og de aktuelle opgaver hos det enkelte teammedlem. Desuden får du din egen juridiske opgaveportefølje. 

 

2. Jurist

Du får din egen juridiske opgaveportefølje, det kan f.eks. være håndhævelse af bopælspligt eller sekretariatsbetjening af husleje- og beboerklagenævn kombineret med forvaltningsretlige opgaver.   

                                                         

Juridisk Service

Du bliver en del af Juridisk Service, der består af 5 jurister og én administrativ medarbejder. Vi er en del af Staben, som organisatorisk ligger under kommunaldirektøren. Du vil således opleve at være tæt på både forberedelsen af de politiske beslutninger og kommunens øverste ledelse.

Vores rolle er at yde juridisk rådgivning til kommunalbestyrelsen, borgmesteren, direktionen og regionskommunens centre, m.fl. Teamet løser opgaver bredt inden for kommunal- og forvaltningsret og har en række driftsopgaver, herunder håndhævelse af bopælspligten, sekretariatsbetjening af Huslejenævn og Beboerklagenævn samt Hegnsynet. Juridisk Service yder også juridisk bistand i sager, hvor kommunen er part, f.eks. kontrakter om køb og salg af fast ejendom, erhvervs- og boliglejeaftaler, køb af varer og konsulentydelser m.v. Hertil kommer rådgivning til centre, der varetager driftsopgaver, f.eks. fritids- og kulturområdet, dagpasningsområdet, skole- og ældreområdet og det tekniske område med drift af veje og naturområder.

I Juridisk Service har vi et godt kollegaskab, et højt fagligt niveau, åbenhed, udfordringer og faglig sparring. Vi lægger vægt på, at kommunen altid handler i overensstemmelse med de syv embedsmandsdyder og tilpasser vores rådgivning af kolleger, direktion og politikere derefter.

 

En moderne arbejdsplads
Det er vigtigt for os at være en attraktiv arbejdsplads – vi lægger derfor vægt på en høj grad af fleksibilitet i arbejdslivet og mulighed for hjemmearbejdsdage. Desuden er der god mulighed for kurser.

 

Jobbene
Opgaveporteføljen i stillingerne bliver så vidt muligt tilpasset ud fra teammedlemmernes interesseområder og kompetencer. Vi bestræber os på, at sammensætte stillingernes indhold, så der er mulighed for en vis grad af specialisering.

Jobbene kræver, at du ser muligheder og begrænsninger inden for den kommunale opgavevaretagelse og har en løsningsorienteret tilgang. 

Du vil kunne forvente, at din juridiske faglighed bliver udviklet og udfordret, men samtidig har du udsigt til en dagligdag med tid og rum til både familieliv, fritidsinteresser og til at nyde godt af Bornholms skønne natur og rolige tempo.

 

Om dig
Du er uddannet jurist og gerne med nogle års relevant erfaring fra en anden offentlig myndighed, fra advokatbranchen eller lignende. Hvis du er nyuddannet jurist med nogen erfaring, f.eks. som studentermedhjælper, vil du også komme i betragtning. Du formår at holde overblikket i en arbejdsdag med mange opgaver.

 

Du skal kunne formidle vanskelige emner på en letforståelig måde til kolleger og borgere, som ikke har en juridisk baggrund, da mange opgaver løses i samarbejde med andre faggrupper. Vores forventning er, at du både kan arbejde selvstændigt med opgaverne og indgå i teamsamarbejdet.

Hvis du ikke tidligere har arbejdet i en politisk styret organisation, vil du i forbindelse med din jobstart få en grundig indføring i den kommunale verden og organisering. Vi tilbyder gode muligheder for kompetenceudvikling.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.

Alt efter erfaring kan du blive indplaceret på basisløn eller som specialkonsulent.

Vi tilbyder flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde.

Stillingerne er på 37 timer pr. uge. 

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen. 

Ansøgningsfrist

06-11-2025

Samtaletidspunkt

12-11-2025.

Ansættelsesdato

01-01-2026

Kontaktpersoner

stabsleder - Sekretariat
Marianne Westergaard
56922514 / 51301479

 

jurist Kit Claudi Grøn-Iversen

56921076/21537108

 

Arbejdssted

Snorrebakken 66, 3700 Rønne

En arbejdsplads, der binder øen sammen

BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.

BRK er en røgfri arbejdsplads. 

Vi hjælper dig på plads

Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.