
Plejecenter Klippebo søger en praksisnær udviklingsmedarbejder. pr. 1. november 2025.
I Center for Sundhed og Omsorg vil vi have høj kvalitet i opgaveløsningen og være en attraktiv arbejdsplads.
Derfor søger vi praksisnære udviklingsmedarbejdere, der skal være med til at styrke den faglige udvikling i vores teams og understøtte høj beboertilfredshed og god medarbejdertrivsel.
Plejecenter Klippebo søger en engageret og faglig stærk medarbejder der har lyst til at have denne særlige stilling.
Som praksisnær udviklingsmedarbejder vil du opleve spændende og udfordrende opgaver, og du vil møde kollegaer og medarbejdere med fokus på faglighed, rehabilitering, kvalitet og samarbejde i et udviklende miljø.
Det, vi leder efter, er en medarbejder der:
- er uddannet social- og sundhedsassistent med stærk rehabilitering erfaring og flair for formidlingsopgaven.
- gerne har erfaring med koordinering, igangsætning og evaluering af processer.
- kan iværksætte relevante handlinger på baggrund af drøftelser med leder i eksempelvis særlig komplekse beboerforløb og i udvalgte indsatser, evt. i samarbejde med relevant tværfaglige kollegaer og konsulenter.
- skabe struktur.
- kan være en rollemodel; det vil sige udbrede den anbefalede praksis rummeligt, respektfuldt og systematisk og samtidig være åben overfor ideer og perspektiver fra beboer, kolleger, pårørende samt samarbejdspartnere.
- kan overholde aftaler og deadlines.
- er stabil og synlig i hverdagen.
- arbejde i alle vagtlagt.
- har et godt overblik
- have mange bolde i luften.
Den praksisnære udviklingsmedarbejder hos os skal:
- Kende og være en del af formidlingen af de faglige krav som udspringer af både serviceloven, ældreloven og sundhedsloven og fungere som tovholder for at disse opfyldes.
- Aktivt deltagende i Faglig Forum i teamet.
- Forstå relevante faglige teorier, tankegange og metoder der anvendes i BRK. Det kunne være tavlemøder, socialpædagogiske handleplaner, kerneopgaven, triagering, VAR, rehabilitering og velfærdsteknologi og andre relevante faglige metoder.
- Medvirke til at sikre dokumentation i CURA gennem systematiske indsatser og i tæt samspil med teamets CURA nøglepersoner samt BRK´s kvalitets- og udviklings konsulenter.
- Have forståelse for og handle ud fra betydningen af sammenhæng mellem det lille fællesskab (teamet) og det store fællesskab (center for sundhed og omsorg).
- Være rollemodel for at udbrede Centerets strategi i samråd med leder.
- Fungere som vejleder for personalet i relation til beboers situation.
- Medvirke til at samarbejdet mellem medarbejdere, beboere og pårørende til stadighed udvikles.
- Bidrage til et positivt arbejdsfællesskab, der fremmer arbejdsmiljø og trivsel i teamet.
- Have ansvar for at implementere udviklingsopgaver i organisationen i samarbejde med øvrige praksisnære udviklingsmedarbejdere og kvalitets- og udviklingskonsulenter i distriktet.
Den praksisnære udviklingsmedarbejder deltager i stort omfang i den daglige løsning af opgaver hos borgerne. Du skal være der i driften, hvor der er brug for dig. Det betyder weekendarbejde hver 2. weekend, 37 timer pr. uge og perioder med eksempelvis aften eller nattevagter – alt efter behovet og efter aftale.
Den praksisnære udviklingsmedarbejder planlægger sammen med leder hvordan arbejdstiden til de udviklende opgaver løses bedst muligt, under hensyntagen til teamets samlede opgaveløsning. Stillingen er samlet på 37 timer, hvoraf 10 timer pr uge stiles mod funktionen.
Den praksisnære udviklingsmedarbejder har et tæt samarbejde med lederen i teamet om, hvilke indsatsområder der skal være i fokus.
Den praksisnære udviklingsmedarbejder forventes at have en aktiv rolle og skal præstere på at:
- Stille forslag om, hvilke forudsætninger der skal være til stede, for at udviklingsopgaven kan løses.
- stille forslag om mål og hvilke data, der skal måles på for at vurdere, om teamet lykkes med udviklingsopgaven.
- inddrage øvrige kollegaer i processen.
- Evaluerer rammerne på baggrund af mål og resultater sammen med lederen.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Mette Olsen, leder af Plejecenter Klippebo på mail: Mette.brinch.olsen@brk.dk eller telefon 56927191.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet straffeattest ved ansættelse.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen.
Ansøgningsfrist
26-09-2025
Samtaletidspunkt
i uge 40
Ansættelsesdato
01-11-2025
Kontaktperson
leder af Plejecenter Klippebo
Mette Brinch Olsen
56927191 / 21122856
Arbejdssted
Plejecenter Klippebo
Solstien 1, 3760 Gudhjem
|
En arbejdsplads, der binder øen sammen
BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.
BRK er en røgfri arbejdsplads.
|
Vi hjælper dig på plads
Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.
|