Leder af Budget og indkøb

Vil du stå i spidsen for en afdeling med ansvar for kommunens økonomistyring, ledelsesinformation, udbud og indkøb?

 

Har du erfaring med ledelse og offentlig økonomi, og vil du være med til at sikre en ansvarlig og gennemsigtig styring af kommunens økonomi? Så er det måske dig, vi søger.

 

Vi søger en engageret og fagligt stærk leder til kommunens budget- og Indkøbsafdeling. Du får ansvaret for 21 kompetente medarbejdere, der arbejder med:

Du bliver en del af Center for Økonomi og Personale og refererer til økonomichefen. Du får et tæt samarbejde med kommunens direktion, chefer og øvrige fagområder.

 

Som leder vil du bl.a. få ansvar for at:

Aktuelle opgaver inkluderer bl.a. udvikling af anlægsstyring, ny udbuds- og indkøbsstrategi samt implementering af FLIS.

 

Vi lægger vægt på, at du:

Ønsker du at gøre en forskel i en organisation, hvor faglighed, fællesskab og ansvarlighed går hånd i hånd – så glæder vi os til at høre fra dig.

 

Om os

Center for Økonomi og Personale består af Budget og indkøb, Regnskab samt Løn og personale. Vi er 72 ansatte med en centerchef og tre afdelingsledere. Vi lægger vægt på høj faglighed, et stærkt fællesskab og et tillidsfuldt samarbejde – både internt og med resten af kommunen.

Centret leverer ledelsesstøtte inden for økonomi- og personaleområderne. Vi arbejder for en ansvarlig og strategisk økonomistyring i overensstemmelse med lovgivningen og bidrager med budgetlægning, opfølgning samt data og analyser til beslutningsprocesser. Vi sikrer desuden en effektiv og korrekt administration af løn- og personaleforhold i tråd med gældende regler og aftaler.

Som tværgående center understøtter vi kommunens samlede strategi og drift og er med til at sikre, at politiske og administrative beslutninger bliver implementeret korrekt.

Hos os bliver du en del af en arbejdsplads, hvor faglig stolthed, samarbejde og udvikling går hånd i hånd. Vi prioriterer et arbejdsmiljø præget af åbenhed, tillid og respekt – hvor man hjælper hinanden og løfter i fællesskab. Vores hverdag er præget af høj kompleksitet og stort ansvar, og derfor arbejder vi fleksibelt med blik for både arbejdsliv og privatliv. Vi tror på, at arbejdsglæde og engagement vokser i et miljø med frihed, sparring og klare rammer – og det er det, vi tilstræber hver dag.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.

Som leder er du ansat uden højeste tjenestetid.  

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen. 

Ansøgningsfrist

24-09-2025

Samtaletidspunkt

Uge 41

Ansættelsesdato

01-12-2025 eller efter aftale

Kontaktperson

økonomichef
Stine Hansen
Mobil  30182356

Arbejdssted

Center for Økonomi og Personale

Budget og indkøb
Møllevænget 1, 3730 Nexø

En arbejdsplads, der binder øen sammen

BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.

BRK er en røgfri arbejdsplads. 

Vi hjælper dig på plads

Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.

 

 

Ledelse

I BRK har vi tre ledelsesværdier:

#Vi vil borgerne

#Vi sætter retning

#Vi leder sammen,

som er fælles pejlemærker for alle vores ledere.

Se ledelseskonceptet her