
Bliv kontorelev i Bornholms Regionskommune – Vi har brug for dig!
Er du klar til en spændende kontoruddannelse, hvor du får passende ansvar, lærer en masse nyt og bliver en del af et fedt fællesskab? Vi har fået mulighed for at tilbyde en elevplads målrettet sagsbehandling med start pr. 1. september 2025 eller snarest herefter.
Hvad tilbyder vi dig?
Vi har rigtigt gode erfaringer med at målrette kontoruddannelsen med offentlig administration mod specifikke arbejdsområder. Denne plads er i vores sagsbehandlerspor, for dig, der gerne vil arbejde med borgerkontakt og sagsbehandling. Du får altså kontoruddannelsen med specialet offentlig forvaltning, men med ekstra viden om sagsbehandling.
Dette spor gør dig til en attraktiv ressource i forhold til administrative sagsbehandlerstillinger i kommunen efter endt uddannelse. Har det sociale område din særlige interesse, kan dette være springbrættet til socialformidler-/socialrådgiveruddannelsen.
Hvem er Bornholms Regionskommune?
Bornholms Regionskommune tager hånd om en lang række forskelligartede opgaver, der spænder helt fra at drive plejecentre, skoler og børnehaver over sagsbehandling til vejarbejdet, de lokale busser og affaldshåndteringen. Alle områder har brug for administrative medarbejdere, og her kommer vores kontorelever på banen som fremtidens kolleger.
Hverdagen som kontorelev
Som kontorelev i Bornholms Regionskommune bliver du introduceret til mange forskellige administrative opgaver, der er en blanding af både rutine-, servicerings- og udviklingsopgaver.
For at få mest muligt ud af din elevtid – og stå stærkt bagefter – er det vigtigt, at du:
- Er god til at kommunikere – både skriftligt og mundtligt
- Har flair for at bruge en PC og for at arbejde digitalt
- Er nysgerrig, engageret og tager ansvar for din egen læring
- Har en positiv indstilling – også når der er travlt.
Lad gerne din personlighed skinne igennem i din ansøgning! Fortæl os, hvorfor du vil være kontorelev, hvorfor lige hos os og hvad der tiltaler dig ved sagsbehandlersporet.
Som kontorelev hos os får du:
- En vigtig rolle i det daglige arbejde – du bliver en del af teamet!
- En varieret hverdag i en stor organisation
- En elevklub, hvor du kan sparre med andre elever
- Mulighed for at arbejde med spændende tværfaglige projekter – f.eks. valg og folkeafstemninger
- En studietur til Bruxelles på dit 2. år
Lyder det som noget for dig? Så send os din ansøgning – vi glæder os til at høre fra dig!
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen. Er du fyldt 25 år, beder vi dig vedlægge en realkompetencevurdering.
Ansøgningsfrist
27-08-2025
Samtaletidspunkt
Ansættelsesdato
01-09-2025
Kontaktperson
specialist
Lene Schougaard Nielsen
56926049 / 21307853
Arbejdssted
HR og kommunikation
Snorrebakken 66, 3700 Rønne
|
En arbejdsplads, der binder øen sammen
BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.
BRK er en røgfri arbejdsplads.
|
Vi hjælper dig på plads
Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.
|