Udvalgssekretær til Staben i Bornholms Regionskommune

 

Kom helt tæt på den demokratiske beslutningsproces i et alsidigt job, der både foregår ved computeren og blandt de folkevalgte. Vi søger en person med stærke koordineringskompetencer, flair for skriftlig kommunikation og lysten til at være en del af et velfungerende team. Du skal kunne lide at initiere processer, undervejs have blik for det uventede og følge dem helt til dørs
 

Opgaver
Én af dine kerneopgaver bliver betjening af de politiske udvalg. Det indebærer blandt andet kvalitetssikring, udsendelse af dagsordener og referatskrivning ved møderne. Udvalgsbetjeningen foregår i et tæt samarbejde med direktøren for området.

Helt konkret får du ansvar for udvalgsbetjeningen af udvalg og råd på social- og sundhedsområdet. Derudover får du opgaver ved afholdelse af folketingsvalg, kommunal- og regionsrådsvalg og valg til Europaparlamentet.  

Men vi er et team, der hjælper hinanden – det betyder, at du aldrig står alene med dine opgaver. Vi forventer, at du også vil være behjælpelig med at løse administrative opgaver i andre fagudvalg ved behov.

 

Vores forventninger til dig

Vi søger en kollega, der er administrativt dygtig, metodisk og har ordenssans. Det er en fordel, at du har en rummelig og tålmodighed personlighed.

 

Desuden skal du:

Der er derimod ikke en forventning om, at du har kendskab til social- og sundhedsområdet, da det er fagligheden som udvalgssekretær, der vægtes højst.

Du skal være indstillet på mødeaktivitet udenfor sædvanlig arbejdstid.

 

Hvad kan du forvente af os?

Vi kan tilbyde et job i et fagligt spændende miljø med motiverede og engagerede kolleger. Du vil få flekstid og mulighed for lejlighedsvist hjemmearbejde.

Stillingen er tilknyttet teamet Politisk Service, der betjener borgmester, direktion og de politiske udvalg. Opgaverne for dine øvrige kolleger i teamet er primært koordinering, kvalitetssikring og styring af politiske dagsordner. Teamet forestår også andre administrative opgaver ex deltagelse i arbejdsgrupper på tværs af fagcentre og afholdelse af valg.

På vores teammøder giver vi faglig sparring og indblik i hinandens opgaver. Vi er 7 medarbejdere + en kontorelev, og vi er nysgerrige på hinandens opgaver og hjælper til, hvor der er behov.

 

Staben består af Sekretariat og Udvikling. Sekretariatet er en afdeling som består af tre teams: Politisk Service, Juridisk Service og HR og Kommunikation. Vi har mange daglige snitflader i Staben og samarbejder om et hav af opgaver.

Kan du se dig selv i denne funktion? Så glæder vi os til at modtage en ansøgning fra dig.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Kørekort til kategori B - Almindelig bil er et krav.

Stillingen er på 37 timer pr. uge. 

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen. 

Ansøgningsfrist

10-08-2025

Samtaletidspunkt

i uge 34

Ansættelsesdato

01-10-2025

Kontaktperson

stabsleder - Sekretariat
Marianne Westergaard
56922514 / 51301479

Arbejdssted

Snorrebakken
Snorrebakken 66, 3700 Rønne

En arbejdsplads, der binder øen sammen

BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.

BRK er en røgfri arbejdsplads. 

Vi hjælper dig på plads

Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.