Projektleder til implementering af faste teams i hjemmeplejen på Bornholm
Vil du være med til at skabe blivende forandring i omsorgssektoren på Bornholm? Kan du arbejde selvstændigt, holde overblik og sikre fremdrift i et projektforløb? Og er du god til at få dygtige fagpersoner til at arbejde sammen om et fælles mål til gavn for borgerne? Så er det dig, vi søger, til en spændende projektlederstilling i Center for Sundhed og Omsorg.
Med en ny national ældrereform er hele omsorgssektoren i rivende udvikling. I Bornholms Regionskommune er vi i en indledende fase af omstillingen. Vi søger derfor en dygtig projektleder til at implementere nye strukturer med faste teams i hjemmeplejen.
Borgere med behov for hjemmepleje skal fremover opleve selvbestemmelse og færre medarbejdere i hjemmet. Med faste teams organiseres hjemmeplejen ud fra et mere helhedsorienteret, tværfagligt og rehabiliterende perspektiv – med fokus på at styrke den faglige kvalitet og en oplevelse af kontinuitet hos borgeren.
Vær med til at få ældrereformen til at leve til gavn for borgerne på Bornholm
Som projektleder vil du få en nøglerolle i forhold til at få de centrale elementer i ældrereformen til at blive til virkelighed på Bornholm. Du vil være tovholder på alle dele af projektets udvikling, implementering og gennemførelse samt evaluering. En central opgave bliver, at få forskellige faggrupper som sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, terapeuter og visitatorer til at arbejde endnu bedre sammen, for at levere en mere sammenhængende og helhedsorienteret hjælp til borgerne.
Vi tilbyder dig en spændende stilling, med mange samarbejdsflader og med store muligheder for at sætte sit dit præg på udviklingen af fremtidens hjemmepleje. Du skal være med til at skabe ejerskab til nye måder at arbejde på og fremme en arbejdskultur, som bygger på tværfagligt samarbejde. Du skal trives med opgaver som, at understøtte nye tværfaglige fællesskaber, at være faglig tovholder på implementering af faste teams og nærvisitation, at være tæt på praksis og drive projektledelse på de organisatoriske forandringer.
Vi forestiller os at dine opgaver bliver:
- At udarbejde og gennemføre en implementeringsplan, herunder udarbejde tidsplan, beslutningsoplæg mm. samt indsamle og analysere data på bl.a. gode måleredskaber
- At planlægge og gennemføre arbejdsgruppemøder, styregruppemøder mm.
- At planlægge, udføre og lede processer til udvikling af de faste teams, i tæt samarbejde med dem der udfører det daglige arbejde med borgeren, herunder nærvisitation.
- Andre løbende opgaver indenfor udvikling af ældrereformen.
Om dig
- En sundhedsfaglig baggrund er en fordel, men ikke et krav
- Du har erfaring med projektledelse og kan arbejde selvstændigt
- Du har en strategisk tilgang til implementering af nye arbejdsgange og metoder
- Du har praksiskendskab til ældreområdet, med forståelse for arbejdet i hjemmeplejen, ligesom du har indsigt i samarbejdet med visitationen eller hurtigt kan tilegne dig det
- Du er struktureret og kan lide at holde overblik
- Du er god til at formidle både i tale og på skrift
- Du er dialogsøgende og god til at skabe gode professionelle relationer
- Du kan lide at samarbejde med andre om det bedste fælles resultat
Du kan godt glæde dig
Vi er en flad, rummelig organisation med højt til loftet. Vi har en uhøjtidelig, om end professionel arbejdsform, hvor vi forsøger at udvikle os i fællesskab. Vi vægter faglighed højt, ligesom engagement, samarbejde, fleksibilitet og hverdagsinnovation er vigtige nøgleord for vores arbejde.
Du vil få et bredt samarbejde med mange i Center for Sundhed og Omsorg, som bl.a. rummer hjemmepleje, plejecentre, myndighed, sygepleje og genoptræning.
Ansættelsen er i afdeling Forebyggelse og Tværgående Koordinering, hvor dine nærmeste kollegaer er mere end 30 fagkonsulenter, som arbejder med mange forskellige opgaver indenfor udvikling af ældrepleje, kvalitet, uddannelse, tværsektorielt samarbejde, sundhedsfremme og forebyggelse og meget mere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til personbil er et krav.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen.
Ansøgningsfrist
19-01-2025
Samtaletidspunkt
24-01-2025
Ansættelsesdato
01-03-2025
Kontaktperson
leder af Forebyggelse og Tværgående Koor
Mette Kruse Hansen Sieben
56926060 / 20131038
Arbejdssted
Center for Sundhed og Omsorg
Ullasvej 17, 1., 3700 Rønne
|
En arbejdsplads, der binder øen sammen
BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.
BRK er en røgfri arbejdsplads.
|
Vi hjælper dig på plads
Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.
|